Another stop???

Sunday 21 March 2010

jalan jalan makan, naik bukit, turun bukit & makan lagi..




SMS sumi to da geng:

Geng, hari ahad ni, jom kayuh sungai lembu ke,Penang round island ke Mount erskine ke?

Mai la..sila compom.


then kate sepakat.. we all decided to go to Mount Erskine Penang.

y?

1. sebab teman & amin tak pernah sampei..
2. Teman ada jentera berat baru utk teman.nak kasi try le.

NI jentera baru setting xc dgn pedal with cleats lagi.. aa sudah.. takkan nak pi small downhill pakai cleats??

berjaya bukak sebelah.. yg sebelah lagi.. tak berjaya.. hmm hampeh.. pasang balik. langsun le teman pakai pedal paling kecik sekali untuk downhill...
lopeh tu pulak.. handle bar pendek & flat.. teman tak berkenan, shock belakang pakek spring sebab yg ok punya hanto servis.. sebab nak nery.. pi le jugak....

inilah agenda kami..

0745 aku pinjam tiub DIn Jiran ( Burger callbaru p).semalam tuko taya besar.. langsung tiub meletup. ( tiub panjang kepala kecik. aku & amir ada tiub panjang kepala besar je)
0815 amir dtg romah aku. aku baru nak siap.
0830 baru keluau dari romah aku...
0845 sampei romah amin
0915 sampei kedai mamak kat perda. Rizman tgh nunggu bosan hehehehe
0920 to Penang.
0945 Transfer road stall tgk wayang mengadap Ismalia...hehehe harini ada wayang cina, blue mat salleh & macam macam lagi.
1015 beli roti bengali kat ismalia. heheh awek bengali muslim tu dah pandai berpesyen. mula mula .. aku n amin je nak beli,,, sekali rizman & amir tumpang beli.. walaupun beli kaya ja... tak pasal pasal beli kaya.. hehe tapi macam tu punya penangan ... aku pun nak beli kaya hari hari ... begitu....
1030 sampei & naik Mount erskine
1130 sampei puncak..
1145 mule nurun dgn takut, segan ,takut & sebagainya...
1220 sampei bawah setelah ulang alik naik turun naik turun tang mana yang best hehhe
1245 pi penang nak tgk frame kat ksh tapi tutup.
1300 sampei restoran Kapitan international opposite Gurney beach apartment ( near gurney) pi makan Ayam Milani .. begitu,,, ada Juliana banos .. menarik tapi pecah pintu.. sedap sungguh ayam milan campur ani tu...
1330.. balik ke kulim.....
1500 aku sampei romah aku... tammat...

recommendation of the day..

1. Pi beli roti benggali kat Ismalia.. selalulah...
2. Kalu yg takut bini, pi le makan breakfast di Stall tgk wayang.. lopeh tu buat buat nak beli roti benggali.. tapi dgn syarat... jgn kasi bini ikut sekali... hehehe
3. Pi rasa ayam milani tu.. ( to all yg tak pernah rasa).. sedap sungguh..
4. join kami nanti utk jalan jalan carik makan punya trip. 70% makan 30% kayuh...

Enjoy.

Everytrail tracking.















No comments:

Post a Comment